« előző oldal
következő oldal »
Javaslatgyűjtemény a pedagógus-továbbképzés helyi szintű minőségbiztosítási és szakmai ellenőrzési gyakorlatának megújításához
2014. március 28.
A pedagógus-továbbképzés megújításhoz, minőségi garanciáinak újragondolásához elengedhetetlen a célok, elvárások pontos megfogalmazása. A javaslatgyűjtemény kutatási eredmények alapján vázolja fel azokat a lehetséges irányokat, alapelveket, amelyek kijelölhetik az új pedagógus-továbbképzési rendszer kereteit.
Barlai Róbertné a pedagógus-továbbképzésekről
2014. március 28.
A pedagógus-továbbképzéssel kapcsolatos jogszabályváltozásról, a pedagógus-továbbképzések hatékony formáiról kérdeztük Barlai Róbertnét, aki 1997 óta a Pedagógus-továbbképzési Akkreditációs Testület (a továbbiakban: PAT) tagja, matematika-fizika szakos középiskolai tanárként 32 évet dolgozott a közoktatásban, ebből 20 évig egy általános iskola igazgatója volt.
Stratégiai irányok meghatározása, javaslat a tudománypolitikai stratégiára
2014. február 10.
Az elkészült kutatás és kapcsolódó zárójelentés olyan szakmai témákat érint, amelyek alapjaiban meghatározzák a hazai felsőoktatási K+F+I (kutatás-fejlesztés és innováció) szektorról való közös gondolkodást, erőteljesen befolyásolhatják a vonatkozó szakpolitikai tervezéseket és mindezek révén hatással lehetnek a kapcsolódó fejlesztéspolitikai célokra, eszközökre.
Oktatásfejlesztés és szakértői háttér
2014. január 23.
Halász Gábor a hazai pedagógiatudomány egyik meghatározó személyisége, aki régóta foglalkozik a közoktatási rendszerek jellemzőinek vizsgálatával, a magyar viszonyok bemutatásával és azok nemzetközi viszonylatba helyezésével. Őt kérdeztük a hazai oktatási mérések adatairól.
Tájékoztató a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési szakértői képzésekről
2014. január 10.
A pedagógusok minősítésében, illetve a tanfelügyeleti ellenőrzések lebonyolításában szakértőként azok vehetnek részt, akik az Oktatási Hivatal által kifejlesztett továbbképzések sikeres elvégzését követően jelentkeznek, majd felkerülnek az Országos szakértői névjegyzék pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakterületére.
Tájékoztató a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési szakértői képzésekről
2014. január 10.
A pedagógusok minősítésében, illetve a tanfelügyeleti ellenőrzések lebonyolításában szakértőként azok vehetnek részt, akik az Oktatási Hivatal által kifejlesztett továbbképzések sikeres elvégzését követően jelentkeznek, majd felkerülnek az Országos szakértői névjegyzék pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakterületére.
A köznevelési statisztikai nyilvántartás átalakítása rövid és hosszú távon
2013. december 19.
Az Oktatási Hivatal a KIR megújításának keretében az éves köznevelési statisztika szakmai és technikai átalakításán is dolgozik. E fejlesztés irányairól Urbán Ferenc Ábel, az Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Területi Koordinációs főosztályvezető-helyettese tartott előadást 2013. október 8-10. között Hajdúszoboszlón, a „Nevelés-oktatás határon innen és túl" XV. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián.
KIR 2.0 – A köznevelés új, egységes információs rendszere
2013. december 19.
A KIR a köznevelés legfontosabb információs rendszere, amely megalakulása óta őrzi a felvett információkat. Ez hatalmas adatvagyon. Hogyan bánhatunk vele értő módon? 2013. október 8-10. között, a Hajdúszoboszlón megrendezett „Nevelés-oktatás határon innen és túl" XV. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián Viniczai Valéria, az Oktatási Hivatal Projektigazgatóságának szakmai szakértője tartott előadást e témában, melyben ismertette a KIR megújítására vonatkozó elképzeléseket az egykapus belépéstől az egységes adatkezelésig.
A KIR alapvető köznevelési nyilvántartásai
2013. december 19.
Bár a köznevelés információs rendszere csaknem ötven különböző adatszolgáltató és nyilvántartó modulból épül fel, jelenleg az Oktatási Hivatal azokra a rendszerekre helyezi a hangsúlyt fejlesztési szempontból, amelyek az alapvető köznevelési nyilvántartásokat jelentik. Ezek közül a területek közül a köznevelési intézménytörzset, a közhiteles nyilvántartást és a személyi nyilvántartást emeljük ki, amelyeken az elmúlt időszakban komoly fejlesztéseket végeztünk. Többek között erről is beszélt a 2013. október 8-10. között Hajdúszoboszlón megrendezett „Nevelés-oktatás határon innen és túl" XV. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián Urbán Ferenc Ábel, az Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Területi Koordinációs főosztályvezető-helyettese.
Az akkreditáció az Egyesült Államokban: Kalifornia esete
2013. december 8.
A tanulmány bemutatja a közoktatás Kalifornia államban érvényes akkreditációs folyamatait, így többek között azt, hogy mik a tananyagok akkreditációjának kritériumai, illetve azt, hogyan zajlik az akkreditációs eljárás. Az összeállítás kitér arra is, hogy mennyire tekinthető Kalifornia példája tipikusnak az Egyesült Államokban.
« előző oldal
következő oldal »