« előző oldal
következő oldal »
Minden adott ahhoz, hogy sikeres legyen az új tanév
2014. szeptember 10.
Az idén megújult tanévnyitó konferenciát három egymást követő napon, három különböző helyszínen, ugyanazzal a programmal rendezték meg: Budapesten, Miskolcon és Pécsett csaknem 3000 pedagógus értesült az ágazat legfontosabb újdonságairól, többek között a pedagógusminősítési és a tanfelügyeleti rendszer bevezetéséről.
Maus Pál: "A fejlődésben segítünk"
2014. augusztus 13.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer (tanfelügyelet) céljairól, valamint az előkészítés és az ellenőrzés folyamatáról beszélgettünk Maus Pállal, az Oktatási Hivatal Projektigazgatóságának munkatársával.
Új szerepek a köznevelési rendszer fejlesztésében
2014. augusztus 4.
Kompetensek-e a pályázók? Igen, ezt mutatja az a komplex kutatási-fejlesztési program, amelynek célja az elkövetkező években kiépülő pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer kialakításának támogatása volt.
Új szerepek a köznevelési rendszer fejlesztésében
2014. augusztus 4.
Kompetensek-e a pályázók? Igen, ezt mutatja az a komplex kutatási-fejlesztési program, amelynek célja az elkövetkező években kiépülő pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer kialakításának támogatása volt.
A pedagógusminősítési rendszer első tapasztalatai
2014. augusztus 4.
2013. szeptember 1-jén a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény értelmében életbe lépett a pedagógus-előmeneteli rendszer. Az első minősítési körben a 14 év gyakorlattal és pedagógus-szakvizsgával (vagy ezzel egyenértékű szakképzettséggel, tudományos fokozattal) rendelkező pedagógusok tölthették fel portfóliójukat az informatikai támogató rendszerbe 2014. április 30-ig. Négy érintett szakembert – egy óvodapedagógust, két intézményvezetőt, valamint a Református Pedagógiai Intézet megbízott igazgatóját – a munka során szerzett tapasztalatairól kérdeztük.
Mérföldkőhöz érkezett a pedagógusminősítés
2014. augusztus 4.
Szakmai körökben hónapok óta kiemelt beszédtéma az idei tanévkezdéssel hatályba lépett pedagógus-előmeneteli rendszer, a pedagógusminősítés és annak egyik, ám leggyakrabban emlegetett eszköze, az e-portfólió. Az április végén zárult legelső minősítési körben a jogosult pedagógusok több mint háromnegyede véglegesítette portfólióját. Az egyszerűsített eljárás tapasztalatairól Sipos Imrét, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős helyettes államtitkárát kérdeztük.
Tájékoztató a Gyógypedagógiai nevelés kiegészítő tájékoztató anyagban történt módosításról
2014. június 3.
Az Oktatási Hivatal honlapján, a www.oktatas.hu portálon 2014. március 19-én nyilvánosságra hozott „Kiegészítés az Oktatási Hivatal által kidolgozott Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez felhasználói dokumentáció értelmezéséhez - Gyógypedagógiai nevelés” tájékoztató anyagban módosítás történt.
Tájékoztató hiánypótlási időszakról
2014. május 28.
Az Oktatási Hivatal egyszeri hiánypótlási lehetőséget biztosít azoknak a pedagógusoknak, akik a 2014. április 30-i határidőig feltöltötték e-portfóliójukat, az azonban nem tesz eleget a véglegesítés feltételeinek (az egyszerűsített, illetve a teljes változat egyikében sem 100%-os a feltöltés).
A jó terv alapja a megbízható és szükséges adat
2014. május 21.
2014. június második felében megkezdődik az Oktatási Hivatal TÁMOP-3.1.10 „Helyi oktatásirányítás fejlesztése"című kiemelt uniós projektjének a köznevelési feladatellátásra vonatkozó komplex helyzetelemzési folyamata. Ennek során a köznevelési intézmények teljes körű felmérését követően objektív, megbízható adatokon alapuló alternatív javaslatok megfogalmazására nyílik lehetőség a magasabb minőségű feladatellátás tankerületi és megyei szintű kialakításához.
Lengyelország oktatási reformjai
2014. május 21.
A lengyel oktatási rendszer kontinentális típusú szervezeti és pedagógiai kultúrája viszonylag közel áll a hazaihoz, így a szándékok, a megoldások és az eredmények összevethetők, s a követésre érdemes minták – legalábbis részben – felhasználhatóak lehetnek. A magyarhoz hasonló történeti és kulturális gyökerek mellett további érv a lengyel példa bemutatására, hogy oktatásügyének alakulását a – szintén a kontinentális hagyományokra épülő – szovjet modell is meghatározó módon befolyásolta. Lengyelországban is sor került a közelmúltban olyan reformokra, amelyek során a mieinkhez többé-kevésbé hasonló kihívásokra próbáltak meg válaszokat keresni.
« előző oldal
következő oldal »