« előző oldal
következő oldal »
A pedagógiai-szakmai ellenőrzésre és intézményi önértékelésre épülő intézményi minőségfejlesztés
2014. november 4.
Az Oktatási Hivatal 2014. szeptember végén rendezte meg „A pedagógiai-szakmai ellenőrzésre és intézményi önértékelésre épülő intézményi minőségfejlesztés" című konferenciáját, ahol bemutatták a kidolgozott standardokat és az azokra épülő minőségfejlesztési módszertant.
Pálffy Gabriella: Tanártovábbképzés Franciaországban
2014. október 7.
Franciaországban a továbbképzés az egyén személyes joga, amely mind az oktatói, mind a nevelői és tanácsadói státuszban dolgozókra kiterjed. A továbbképzéseket kétféle típusra osztják: a lényegében kötelező központi és a választható egyéni továbbképzésekre.
Gyakori kérdések a pedagógus-továbbképzési rendszer változásairól – 3. rész
2014. október 6.
A TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projekt egyik alapvető célja a pedagógus-továbbképzési rendszer nemzeti köznevelési rendszerre épülő tartalmi, szerkezeti megújítása, a pedagógus-továbbképzési rendszermodell kialakítása. A megvalósítás során gyakran felmerülő (újabb) kérdéseket és válaszokat tartalmazza következő összeállításunk.
A blended learning kitágítja a tanulás kereteit térben és időben
2014. október 6.
Magyarországon minden feltétel adott a blended képzések szervezéséhez – véli dr. Hunya Márta, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) tudományos főmunkatársa, a TÁMOP-3.1.5/12: Pedagógusképzés támogatása kiemelt projekt alprojektvezetője. Az uniós fejlesztés keretében az OFI által kidolgozott ötven új pedagógus-továbbképzés közel kétharmada lesz kevert típusú, azaz jelenléti (kontaktórás), illetve távoktatásos környezetben megvalósuló képzés.
A tanári munka értékelése az angolszász országokban
2014. október 3.
A belső értékelés során a tanárok munkáját mindhárom országban évente kötelező módon értékelik, ezen túlmenően Angliában és Walesben az előmeneteli vagy a fizetési fokozat váltása előtt álló pedagógusok esetében az értékelés egyben a fokozatba lépésről és a fizetés mértékéről is dönt.
Szabó-Thalmeiner Noémi: Tanártovábbképzés Romániában
2014. október 2.
A romániai tanártovábbképzés sokszínű, változatos formában valósul meg, magában foglalja az előmeneteli rendszert és a folyamatos szakmai fejlesztést is. A változások egy évtizedes munka eredményeként valósultak meg.
Átadni a tudást
2014. október 2.
Az intézményvezetőknek át kell alakítaniuk a gondolkodásmódjukat, nem elég, ha csak papírból tájékozódnak a minősítési rendszerről – véli dr. Hicz János, a Budapest XVII. kerületi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium igazgatója, akinek intézményében élénk szakmai diskurzus kísérte a portfóliókészítést, a pedagógusok pedig elkezdtek kutatni a régi munkáik után.
Pedagógusminősítés 2015: megnyílt az e-portfólió feltöltőfelület
2014. szeptember 12.
Megnyílt az elektronikus felület, ahová 2014. december 1. 23 óráig feltölthetik portfóliójukat azok a pedagógusok, akik szerepelnek az oktatásért felelős miniszter által kiadott 2015-ös minősítési tervben. Az érintetteknek teljes portfóliót kell véglegesíteniük.
Fejlesztések, eredmények, tapasztalatok – konferencia
2014. szeptember 11.
Az Oktatási Hivatal és az Educatio Nonprofit Kft. konferenciát szervez, amelyen bemutatja a TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001 - Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése – 2. ütem című kiemelt uniós projekt keretében az elmúlt két év során megvalósított fejlesztések eredményeit, tapasztalatait.
Minden adott ahhoz, hogy sikeres legyen az új tanév
2014. szeptember 10.
Az idén megújult tanévnyitó konferenciát három egymást követő napon, három különböző helyszínen, ugyanazzal a programmal rendezték meg: Budapesten, Miskolcon és Pécsett csaknem 3000 pedagógus értesült az ágazat legfontosabb újdonságairól, többek között a pedagógusminősítési és a tanfelügyeleti rendszer bevezetéséről.
« előző oldal
következő oldal »