« előző oldal
Derényi András: A pedagógusok felsőoktatásban folyó szakmai továbbképzése
2013. április 17.
Cikkünkben megtalálhatók a pedagógus-továbbképzéssel kapcsolatos tevékenységek eredményei, annak legfontosabb elemei, valamint a program pályázóinak és a tervezett képzések struktúrájának elemzése.
A pedagógusok értékelése az Egyesült Államokban
2013. április 16.
Az Egyesült Államokban az államról államra eltérő oktatási rendszerek az 1980-as évektől kezdődően ún. kisebb pilotok , azaz kísérleti programok keretében kipróbálva keresik a leghatékonyabb módját a tanári teljesítményalapú ösztönzésnek, vagyis a tanári fizetés mérhető teljesítményhez kötésének.
Az oktatás minőségét értékelő szempontok: Wales
2013. április 16.
A pedagógus munkájának értékelése Walesben az intézményi vizsgálat (inspekció) részeként jelenik meg, és az iskolai ellátást vizsgáló négy elem egyikeként szerepel: a tanulási tapasztalatok, a tanítás, a tanulási környezet és a gondoskodás együtt biztosítják a minőségi pedagógiai ellátás zálogát. Az intézményi vezetés vizsgálatakor és értékelésekor a minőségbiztosítás elemét képezi az önértékelés, valamint a fejlesztések tervezése, biztosítása.
A pedagógus-továbbképzés formái, tartalma, szerepe az átalakulás időszakában
2013. április 15.
Cikkünkből elérhető tanulmány 1996-tól összefoglalóan áttekinti a pedagógus-továbbképzések történetét. A közoktatási törvény ettől kezdve tette kötelezővé a pedagógusoknak a hétévenkénti, minimum 120 óra továbbképzésen való részvételt.
A pedagógusok helyzete Svédországban
2013. április 15.
A kilencvenes évektől végbemenő gyors és dinamikus változások, amelyek alapján a társadalomban a pedagógusok helyzete megváltozott, a szülők és a társadalom új feladatok, elvárások, kihívások elé állították a pedagógusokat.
Hazai tudománymetriai felmérés
2013. április 9.
Mivel a magyarországi kutatóhelyek közel fele felsőoktatási intézményekben található, ezek hatékonyságának mérése elengedhetetlen a felsőoktatási kormányzat tényalapú döntéshozatalának megalapozása érdekében.
Megújuló tanulói- és pedagógus-nyilvántartás
2013. április 5.
A KIR új személyi nyilvántartó- és adatmódosító rendszerének feladata, hogy a köznevelésben részt vevő személyek adatait és jogviszonyait a jogszabályokban előírtaknak megfelelően tárolja, karbantartsa, illetve az adatokat publikálja.
Adatszolgáltatás a 21. században – a KIR a jövőben
2013. április 4.
A köznevelés információs rendszere (KIR) a teljes népesség több mint egyharmadáról rendelkezik adatokkal. Ezért is fontos, hogy megbízhatóságát folyamatos fejlesztésekkel biztosítsuk. Erre jelenleg a TÁMOP-3.1.1 kiemelt uniós projektben van lehetőség.
Az adatszolgáltatás jelene a köznevelésben
2013. április 3.
A köznevelés információs rendszere – többéves működésének köszönhetően – óriási adatbázissá nőtte ki magát. A rendszer folyamatos bővülése és az informatikai fejlődés következtében lényeges a folyamatos karbantartás és fejlesztés.
« előző oldal