« előző oldal
következő oldal »
Dr. Kállai Mária: „Jövőkép és stratégia nélkül nem lehet előrelépni"
2013. augusztus 30.
Az elkészült megyei köznevelés-fejlesztési tervek (MFT) kapcsán lokálisan érintett szakembert is megkérdeztünk. Dr. Kállai Mária, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei kormánymegbízott elmondta: a terveket lehetőségnek, kiindulópontnak tartja arra, hogy általa reális tényekre alapozott reális döntések meghozatalára. Ha a helyzetértékelés jó és ugyanazt értik a fogalmak alatt, akkor a megyei fejlesztési tervek értékes anyaggá válhatnak.
Sági Matild-Varga Júlia: Pedagógusok (rövidített változat)
2013. augusztus 13.
Sági Matild és Varga Júlia cikke összefoglalja a most zajló fejlesztést megelőző, 2006-ban átalakult pedagógusképzést, a bolognai rendszer bevezetését, a képzések minőségét, valamint a pedagógus-továbbképzés hazai gyakorlatának szabályozását, megemlítve az Európai Unió állásfoglalásait.
Pedagógus-továbbképzések a képzők szemszögéből
2013. augusztus 13.
Elkészült a "Pedagógus-továbbképzések a képzők szemszögéből" című esettanulmány rövidített változata. A kutatás során igazolt hipotézisek legnagyobb része napjainkban is aktuális, így a jelenleg - a TÁMOP 3.1.5 kiemelt uniós projekt keretében - zajló átalakítási folyamat előzményeit gyűjti csokorba. A pedagógus-továbbképzéseknek ugyanis fontos szerepük van abban, hogy az oktatáspolitikai törekvéseket a tanárok átültethessék a pedagógiai gyakorlatukba.
Dr. Stéger Csilla: Szabályozási gyakorlatok a pedagógus-továbbképzésben
2013. augusztus 8.
2013. június 2-6. között Bécsben rendezték meg a „Szabályozási gyakorlatok a pedagógus-továbbképzésben: egyensúly biztosítása a kereslet három szintje (pedagógus, iskola, oktatási rendszer) és a kínálat között” elnevezésű eseményt. A rendezvényről az Oktatási Hivatal Felsőoktatási Főosztályának vezetője írt összefoglalót.
Lehetséges (tovább)képzési formák
2013. augusztus 8.
Az elmúlt évtized technikai forradalma és a már évtizedek óta tartó módszertani megújulás időszerűvé tette a pedagógus-továbbképzések megújítását, lehetséges formáinak átgondolását is. Cikkünkben rövid áttekintést adunk a jövőben akkreditálásra kerülő továbbképzések lehetséges formáiról.
Egységes szerkezetben és logikában a feladatellátás
2013. július 30.
„Óriási eredmény, hogy nem húszféle struktúrájú és tartalmú terv készült el, hanem egységes szerkezetben és logikában szerepel a feladatellátás, az óvodától a szakképzésig" - véli a 2013. évi megyei köznevelés-fejlesztési tervekről (MFT) Brassói Sándor, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) Közoktatás-irányítási Főosztályának vezetője.
Káosz vagy az elhíresült precizitás a német tankönyvi akkreditációban?
2013. július 30.
A Német Szövetségi Köztársaságban nincs egységes tantervi szabályozás, az egyes tartományok saját tanterveket hoznak létre, és önállóan döntenek az oktatási eszközeikről, azok létrehozásáról, elfogadásáról. A 16 tartomány 16 különböző tantervet és tankönyvi elvárást jelent, ami első ránézésre zavarosnak hat. Lássuk hát, a híres német precizitás kézben tartja-e ezt a látszólagos összevisszaságot!
Megújul a szakszolgálati rendszer
2013. július 29.
2013 szeptemberétől két fontos változás történik a szakszolgálati rendszerben. Egy pedagógiai szakszolgálati intézményben egyesülnek az eddig különböző fenntartatásban és működtetési formában funkcionáló szakértői bizottságok, nevelési tanácsadók, beszédjavító intézetek és egyéb szakszolgálati feladatot ellátó intézmények. Emellett két új elemmel bővül a pedagógiai szakszolgálatok feladatköre.
A köznevelési rendszer akkreditációs eljárásainak kutatásáról
2013. július 29.
A projekt keretében meghirdetett, A köznevelési rendszer akkreditációs eljárásairól szóló kutatás-fejlesztési szolgáltatás című pályázat keretében az elvégzendő feladatokat több kutatási részterületre bontották. Milyen területekről van szó? Hogyan lehet hozzákezdeni egy ekkora munkához? Milyen jellegű feladatok várnak a kutatókra? Mi a végső cél? Most következő összefoglalónkból mindezt megtudhatják.
Munkához látott a TÁMOP-3.1.1 projekt kutatás-fejlesztési pályázatának győztese
2013. július 29.
Az Oktatási Hivatal Projektigazgatósága a TÁMOP-3.1.1 kiemelt uniós projekt keretén belül 2013. január 18-án ajánlattételi felhívást tett közzé „A köznevelési rendszer akkreditációs eljárásairól szóló kutatás-fejlesztési szolgáltatás" címmel. Az értékelés eredményeként a pályázat nyertese az E-Animations Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. és a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Zrt. közös konzorciuma lett.
« előző oldal
következő oldal »