Tájékoztató a Gyógypedagógiai nevelés kiegészítő tájékoztató anyagban történt módosításról
2014. június 3.
Az Oktatási Hivatal honlapján, a www.oktatas.hu portálon 2014. március 19-én nyilvánosságra hozott „Kiegészítés az Oktatási Hivatal által kidolgozott Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez felhasználói dokumentáció értelmezéséhez - Gyógypedagógiai nevelés” tájékoztató anyagban módosítás történt.
Tájékoztató hiánypótlási időszakról
2014. május 28.
Az Oktatási Hivatal egyszeri hiánypótlási lehetőséget biztosít azoknak a pedagógusoknak, akik a 2014. április 30-i határidőig feltöltötték e-portfóliójukat, az azonban nem tesz eleget a véglegesítés feltételeinek (az egyszerűsített, illetve a teljes változat egyikében sem 100%-os a feltöltés).
Mindennapi testneveléssel a gyermekek egészségének szolgálatában
2014. március 31.
Minden pedagógus számára fontos, hogy ismerje és építse be a tanóráiba az egészséges életmódra nevelést, a tartásjavító tornát. Dr. Somhegyi Annamáriát, az Országos Gerincgyógyászati Központ prevenciós igazgatóját, a téma jeles hazai képviselőjét arra kértük, hogy ismertesse a mindennapi testmozgás, a hatékony tartásjavítás előnyeit, szükségességét.
Regionális napok a pedagógus-továbbképzés szolgálatában
2013. október 2.
A pedagógus továbbképzési rendszer megújítása a módszertani innováció jegyében zajlik.  A fejlesztés célja, hogy az új jogszabályi környezettel összhangban hozzájáruljon a pedagógusok módszertani ismereteinek bővítéséhez.
Sági Matild-Varga Júlia: Pedagógusok (rövidített változat)
2013. augusztus 13.
Sági Matild és Varga Júlia cikke összefoglalja a most zajló fejlesztést megelőző, 2006-ban átalakult pedagógusképzést, a bolognai rendszer bevezetését, a képzések minőségét, valamint a pedagógus-továbbképzés hazai gyakorlatának szabályozását, megemlítve az Európai Unió állásfoglalásait.
Pedagógus-továbbképzések a képzők szemszögéből
2013. augusztus 13.
Elkészült a "Pedagógus-továbbképzések a képzők szemszögéből" című esettanulmány rövidített változata. A kutatás során igazolt hipotézisek legnagyobb része napjainkban is aktuális, így a jelenleg - a TÁMOP 3.1.5 kiemelt uniós projekt keretében - zajló átalakítási folyamat előzményeit gyűjti csokorba. A pedagógus-továbbképzéseknek ugyanis fontos szerepük van abban, hogy az oktatáspolitikai törekvéseket a tanárok átültethessék a pedagógiai gyakorlatukba.
Dr. Stéger Csilla: Szabályozási gyakorlatok a pedagógus-továbbképzésben
2013. augusztus 8.
2013. június 2-6. között Bécsben rendezték meg a „Szabályozási gyakorlatok a pedagógus-továbbképzésben: egyensúly biztosítása a kereslet három szintje (pedagógus, iskola, oktatási rendszer) és a kínálat között” elnevezésű eseményt. A rendezvényről az Oktatási Hivatal Felsőoktatási Főosztályának vezetője írt összefoglalót.
Lehetséges (tovább)képzési formák
2013. augusztus 8.
Az elmúlt évtized technikai forradalma és a már évtizedek óta tartó módszertani megújulás időszerűvé tette a pedagógus-továbbképzések megújítását, lehetséges formáinak átgondolását is. Cikkünkben rövid áttekintést adunk a jövőben akkreditálásra kerülő továbbképzések lehetséges formáiról.