A jó terv alapja a megbízható és szükséges adat
2014. május 21.
2014. június második felében megkezdődik az Oktatási Hivatal TÁMOP-3.1.10 „Helyi oktatásirányítás fejlesztése"című kiemelt uniós projektjének a köznevelési feladatellátásra vonatkozó komplex helyzetelemzési folyamata. Ennek során a köznevelési intézmények teljes körű felmérését követően objektív, megbízható adatokon alapuló alternatív javaslatok megfogalmazására nyílik lehetőség a magasabb minőségű feladatellátás tankerületi és megyei szintű kialakításához.
Lengyelország oktatási reformjai
2014. május 21.
A lengyel oktatási rendszer kontinentális típusú szervezeti és pedagógiai kultúrája viszonylag közel áll a hazaihoz, így a szándékok, a megoldások és az eredmények összevethetők, s a követésre érdemes minták – legalábbis részben – felhasználhatóak lehetnek. A magyarhoz hasonló történeti és kulturális gyökerek mellett további érv a lengyel példa bemutatására, hogy oktatásügyének alakulását a – szintén a kontinentális hagyományokra épülő – szovjet modell is meghatározó módon befolyásolta. Lengyelországban is sor került a közelmúltban olyan reformokra, amelyek során a mieinkhez többé-kevésbé hasonló kihívásokra próbáltak meg válaszokat keresni.
Urbán Ferenc Ábel: "Megvalósult egy szemléletváltás, az eszköztől eljutottunk a szakmai célokig"
2014. május 20.
A Köznevelés Információs Rendszere az egyik legnagyobb létező adattárház a hazai oktatási szférában. Az ágazatban dolgozók leggyakrabban az intézménytörzs, a személyi nyilvántartás és a köznyelvben októberi statisztikaként emlegetett Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) kifejezésekkel találkoznak a KIR kapcsán.