« előző oldal
Elindult a „Gyakornoki évek szakmai program” pilotprojekt
2014. március 28.
Napjaink egyik kiemelt feladata a pedagógusok előmeneteli rendszerén belül a minősítési rendszernek, a minősítővizsgák kereteinek, szempontrendszereinek pontos, körültekintő kidolgozása, ezek gyakorlatban való tesztelése és véglegesítése. Fontos feladat továbbá olyan támogatórendszer kiépítése, amely alkalmas a vizsgára jelentkező pedagógusok felkészülésének segítésére, érdemi támogatására.
Hámori Veronika: a minősítési rendszer javítani fog a köznevelés minőségén
2014. március 13.
A rendszer célja a pedagógusok segítése, hogy képességeik maximumát tudják és akarják nyújtani hivatásuk gyakorlása során – mondja a fővárosi Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium igazgatója. Hámori Veronika arról is beszélt, hogy szeretnék egyszerűsíteni a pedagógusok tájékoztatását szolgáló útmutatót.
Pedagógusértékelés külföldön
2014. március 7.
Ahány ország, annyiféle pedagógusértékelési rendszer létezik. Ezen rendszerek elméletét Dr. Halász Gábor, az ELTE egyetemi tanára, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet tudományos tanácsadója jól ismeri. A téma szakértőjétől megtudtuk, manapság melyek a pedagógusértékeléssel kapcsolatos nemzetközi trendek.
A pedagógusminősítés folyamata
2014. február 7.
Pósfai Péternek, az Oktatási Hivatal elnökének az III. Köznevelési Konferencián, A pedagógusminősítés folyamata címmel tartott előadása.
Tájékoztató a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési szakértői képzésekről
2014. január 10.
A pedagógusok minősítésében, illetve a tanfelügyeleti ellenőrzések lebonyolításában szakértőként azok vehetnek részt, akik az Oktatási Hivatal által kifejlesztett továbbképzések sikeres elvégzését követően jelentkeznek, majd felkerülnek az Országos szakértői névjegyzék pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakterületére.
Tájékoztató a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési szakértői képzésekről
2014. január 10.
A pedagógusok minősítésében, illetve a tanfelügyeleti ellenőrzések lebonyolításában szakértőként azok vehetnek részt, akik az Oktatási Hivatal által kifejlesztett továbbképzések sikeres elvégzését követően jelentkeznek, majd felkerülnek az Országos szakértői névjegyzék pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakterületére.
Pedagógusminősítési rendszer: miért, mikor és hogyan?
2013. november 25.
Milyen lépései vannak a minősítési folyamatnak? Milyen előnyöket, lehetőségeket hoz a pedagógusoknak? Hogyan és mivel segítik a tanárokat az eligazodásban? Többek között erről beszélt a projekt vezetője az egri Líceum televízióban.
Kulcsszerepben a szaktanácsadó és az igazgató
2013. szeptember 11.
A rendszert ismerő szaktanácsadók fel tudják készíteni a pedagógusokat az elvárásoknak való megfelelésre, az igazgatók pedig rendszeres óralátogatásokkal, -megbeszélésekkel nyújthatnak segítséget – véli Hámori Veronika, a főváros egyik leghíresebb gimnáziumának, a tehetséggondozásban élen járó Fazekasnak az igazgatónője.
Becsengettek: A tanév itt kezdődik
2013. augusztus 28.
Rendkívüli érdeklődés kísérte az országos szakmai tanévnyitót augusztus 22-én és 23-án a SYMA Rendezvényközpontban. Több mint kétezer résztvevő, köztük a köznevelési intézmények vezetői, tanárai tájékozódhattak az oktatásügy újdonságairól, így például a tanfelügyelet, valamint a pedagógusminősítési rendszer elemeiről.
Becsengettek: A tanév itt kezdődik
2013. augusztus 28.
Rendkívüli érdeklődés kísérte az országos szakmai tanévnyitót augusztus 22-én és 23-án a SYMA Rendezvényközpontban. Több mint kétezer résztvevő, köztük a köznevelési intézmények vezetői, tanárai tájékozódhattak az oktatásügy újdonságairól, így például a tanfelügyelet, valamint a pedagógusminősítési rendszer elemeiről.
« előző oldal