A pedagógus-továbbképzési rendszer megújításáról
2013. szeptember 17.
A TÁMOP 3.1.5 kiemelt projekt egyik alapvető célja a nemzeti köznevelési rendszerrel összhangban álló pedagógus-továbbképzési rendszer kialakítása. A projekt első szakaszában, 2013 júliusára lezárult a jelenlegi rendszer felülvizsgálata, a megújítást szolgáló javaslatok megfogalmazása.
Hogyan lehet elindulni a tanárképzés rögös útján Franciaországban?
2013. szeptember 11.
Bekerülni könnyű, tanárként „kikerülni" annál nehezebb az egyetemről Franciaországban. Felvételi vizsga nincs, a pedagógusképesítés megszerzéséhez azonban már kétrészes minősítővizsgát kell tenniük a jelölteknek. Minden tanárnak – a kis iskolától egészen a felsőoktatásig – egységesen ugyanazzal a tíz kompetenciával kell rendelkeznie, természetesen különböző mélységben elsajátítva az ismereteket.
Tanárok a 21. században
2013. szeptember 5.
Az OEDC 2013-as jelentésének 5. fejezete tágabb keretben mutatja be a kulcsfontosságú policykat annak érdekében, hogy lehetővé váljon az értékelés és elszámoltathatóság koherens megközelítése, melynek a pedagógusminősítés integráns részét kell képeznie.
A tanárképzés minőségfejlesztése Hollandiában
2013. szeptember 5.
Nagy utat járt be a holland oktatáspolitika az elmúlt negyven évben. Az ágazatra szánt kiadások radikális csökkentése tanárhiányhoz vezetett, vagyis nyilvánvalóvá vált, hogy a pénzelvonás nem járható út. A stratégiaváltás egyik eleme volt egy központilag irányított, szakmailag előkészített és kidolgozott továbbképzési rendszer kialakítása.