Megtanulandó tananyag helyett élményalapú komplex ismeretszerzés
2013. szeptember 4.
Ajkán több évtizedes múltja van a természetjárásnak, a város a Bakony lábánál fekszik, a felsőbb évfolyamokon pedig évek óta sikeres a természetjáró tevékenység. Így nem véletlen, hogy a Borsos Miklós Általános Iskolában idén ősztől bevezették a Bejárható Magyarország kerettantervet. Hogy miért ezt választották, hogyan készülnek a tantárgy indítására és milyen célokat követnek, Horváth Csabát, az iskola történelem-, hon- és népismeret tanárát kérdeztük, aki lelkes természetjáróként a tanterv előkészítésében is oroszlánrészt vállalt.
„Életeket mentünk meg azzal, ha toleráns közlekedőket nevelünk az iskolában”
2013. április 2.
A BringaAkadémia kerettanterv nem a kerékpársportról szól, sokkal inkább az alapvető közlekedési ismeretekről, a közlekedési kultúráról. A biztonságos közlekedést elősegítő tanterv részleteiről Eisenkrammer Károlyt, a program elindítóját kérdeztük.
Bejárható Magyarország kerettanterv: „A gyerek észrevétlenül szerzi meg az ismeretet”
2013. február 19.
Várhatóan március elején jelenik meg a kerettantervi rendelet módosítása, melynek mellékletében számos új kerettanterv kap helyet. A szabadon választható kerettantervek közül az egyik a Bejárható Magyarország, amelynek részleteiről Dr. Prekker Juditot, az Oktatási Hivatal Projektigazgatóságának munkatársát kérdeztük.
Az OH által nyilvántartott kerettantervek
2013. január 8.
A Hivatal által nyilvántartott kerettantervek jegyzéke.
Kerettantervek akkreditációs eljárása
2013. január 8.
A kerettantervek akkreditációjának eljárását az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet koordinálja.
Jogszabályi háttér a kerettanterv jóváhagyása céljából indított eljáráshoz
2011. július 25.