« előző oldal
következő oldal »
A köznevelést támogató, megújuló pedagógus-továbbképzési rendszer – A pedagógus-továbbképzési rendszermodell
2015. november 4.
Több gyakorlati feladatot!
2015. július 3.
Csernyus László, a Budapest XVII. Kerületi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium gimnáziumi tagozatért felelős igazgatóhelyettese megítélése szerint a pedagógusok indokolatlanul tartanak a minősítési folyamattól. A szakértői képzésről szólva elmondta: rengeteg muníciót kapott saját munkája megtervezéséhez, így most már a kollégáinak is tud segíteni ezen a téren.
A gyakornoki próbaminősítő vizsgák tapasztalatai
2015. július 3.
Az Oktatási Hivatal a TÁMOP-3.1.5/12 „Pedagógusképzés támogatása" című kiemelt uniós projekt keretében vállalta a pedagógus-életpálya fokozataihoz kapcsolódó képzési és minősítési rendszer kidolgozását. A fejlesztés során kísérleti programot indított a pályakezdő pedagógusok – gyakornokok – és az intézményben velük foglalkozó szakmai segítők – mentorok – munkájának támogatására.
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti szakértők felkészítése során alkalmazott blended képzés előnyei és nehézségei
2015. július 2.
A trénerek többsége motivált résztvevőkkel és kedvező visszajelzésekkel találkozott a pedagógusminősítési és a tanfelügyeleti szakértők felkészítése során. A képzés az úgynevezett blended learning keretei között valósult meg, azaz távoktatás és kontaktórák váltották egymást. A megkérdezett hat tréner egyetért abban, hogy a résztvevők digitális kompetenciái alapvetően meghatározzák a blended learning sikerességét.
Major Éva: A tanárok folyamatos szakmai fejlődése, továbbképzése Európában az EU és az OECD anyagainak tükrében
2015. július 1.
A tanárképzés és -továbbképzés már több évtizede az Európai Unió oktatáspolitikájának kiemelt területe. Az alábbiakban olvashatja Major Éva tanulmányát az Európai Unió tanárainak szakmai fejlődéséről, valamint továbbképzéséről.
Győrfi Ágnes: Tapasztalatok a szakértői képzésekről
2015. június 29.
. A törvény által előírt folyamatos minőségbiztosítás és a vizsgákat követő online résztvevői kérdőív mellett a TÁMOP-3.1.5 projekt egyik célja a szakértőket felkészítő képzéseknek a monitorozása volt, 15 fő ellenőrzési szakértő bevonásával. Győrfi Ágnes beszámolója egy minőségbiztosítási szakértő tapasztalatainak szemszögéből mutatja be blended továbbképzéseket.
A reflexió szerepe a pedagóguskompetenciák értékelésében
2015. június 29.
Az alábbiakban Móri Árpádné szakmai szakértőnek Országos Közoktatási Szakértői Konferencián (2014) elhangzott előadásának rövid összefoglalóját olvasható..
Mesterpedagógusi, kutatótanári kérdőív: meghosszabbított határidő
2014. november 3.
Az Oktatási Hivatal továbbra is várja mindazon pedagógusok jelentkezését, akik az elmúlt években tevékeny részesei voltak egyéni, helyi vagy országos köznevelési fejlesztéseknek, aktív szerepet vállaltak a gyermekek, tanulók fejlesztésében, és szívesen részt vennének a pedagógusminősítési rendszer továbbfejlesztésében: szándékukat 2014. november 24-ig jelezhetik.
A blended learning kitágítja a tanulás kereteit térben és időben
2014. október 6.
Magyarországon minden feltétel adott a blended képzések szervezéséhez – véli dr. Hunya Márta, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) tudományos főmunkatársa, a TÁMOP-3.1.5/12: Pedagógusképzés támogatása kiemelt projekt alprojektvezetője. Az uniós fejlesztés keretében az OFI által kidolgozott ötven új pedagógus-továbbképzés közel kétharmada lesz kevert típusú, azaz jelenléti (kontaktórás), illetve távoktatásos környezetben megvalósuló képzés.
A tanári munka értékelése az angolszász országokban
2014. október 3.
A belső értékelés során a tanárok munkáját mindhárom országban évente kötelező módon értékelik, ezen túlmenően Angliában és Walesben az előmeneteli vagy a fizetési fokozat váltása előtt álló pedagógusok esetében az értékelés egyben a fokozatba lépésről és a fizetés mértékéről is dönt.
« előző oldal
következő oldal »