« előző oldal
következő oldal »
Közösségi média az oktatásban
A köznevelési rendszer akkreditációs eljárásainak kutatásáról
2013. július 29.
A projekt keretében meghirdetett, A köznevelési rendszer akkreditációs eljárásairól szóló kutatás-fejlesztési szolgáltatás című pályázat keretében az elvégzendő feladatokat több kutatási részterületre bontották. Milyen területekről van szó? Hogyan lehet hozzákezdeni egy ekkora munkához? Milyen jellegű feladatok várnak a kutatókra? Mi a végső cél? Most következő összefoglalónkból mindezt megtudhatják.
Munkához látott a TÁMOP-3.1.1 projekt kutatás-fejlesztési pályázatának győztese
2013. július 29.
Az Oktatási Hivatal Projektigazgatósága a TÁMOP-3.1.1 kiemelt uniós projekt keretén belül 2013. január 18-án ajánlattételi felhívást tett közzé „A köznevelési rendszer akkreditációs eljárásairól szóló kutatás-fejlesztési szolgáltatás" címmel. Az értékelés eredményeként a pályázat nyertese az E-Animations Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. és a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Zrt. közös konzorciuma lett.
Megújuló tanulói- és pedagógus-nyilvántartás
2013. április 5.
A KIR új személyi nyilvántartó- és adatmódosító rendszerének feladata, hogy a köznevelésben részt vevő személyek adatait és jogviszonyait a jogszabályokban előírtaknak megfelelően tárolja, karbantartsa, illetve az adatokat publikálja.
Adatszolgáltatás a 21. században – a KIR a jövőben
2013. április 4.
A köznevelés információs rendszere (KIR) a teljes népesség több mint egyharmadáról rendelkezik adatokkal. Ezért is fontos, hogy megbízhatóságát folyamatos fejlesztésekkel biztosítsuk. Erre jelenleg a TÁMOP-3.1.1 kiemelt uniós projektben van lehetőség.
Az adatszolgáltatás jelene a köznevelésben
2013. április 3.
A köznevelés információs rendszere – többéves működésének köszönhetően – óriási adatbázissá nőtte ki magát. A rendszer folyamatos bővülése és az informatikai fejlődés következtében lényeges a folyamatos karbantartás és fejlesztés.
Iskolai autonómia és központi irányítás – a holland megoldás
2013. március 21.
Hollandiában nincs nemzeti alaptanterv, a kerettanterv használata nem kötelező, a tankönyveknek és a programoknak nincsen központi akkreditációja. Az oktatási programokat részben a tantervfejlesztő intézmények, részben a kiadók dolgozzák ki, a tanulási rendszerek beválásának ellenőrzését maga az iskola vagy az iskola működését felügyelő iskolaszék végzi.
Tankönyvek nélkül is lehet tanulni?
2013. március 20.
A minden témában kissé különcnek számító Nagy-Britannia oktatási szokásaiban is eltéréseket mutat a híreinkben már korábban bemutatott országokhoz képest. Diákjai például saját tankönyvek megvásárlása helyett a pedagógusaiktól kapott anyagokból tanulnak. Hogyan illik bele ez a módszer a brit oktatáspolitika rendszerébe?
XXI. századi köznevelés
2013. február 13.
Az Oktatási Hivatal, az Educatio Nonprofit Kft. és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2013. február 27-én rendezi meg a TÁMOP-3.1.1 és TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projektek nyitókonferenciáját „XXI. századi köznevelés" címmel Budapesten.
XXI. századi köznevelés
2013. február 13.
Az Oktatási Hivatal, az Educatio Nonprofit Kft. és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2013. február 27-én rendezi meg a TÁMOP-3.1.1 és TÁMOP-3.1.5 kiemelt uniós projektek nyitókonferenciáját „XXI. századi köznevelés" címmel Budapesten.
« előző oldal
következő oldal »