« előző oldal
A kétszintű érettségi értékelési rendszerének továbbfejlesztése
2013. január 31.
Az Oktatási Hivatal által gondozott „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban" című, TÁMOP-3.1.8 kiemelt projekt keretében tervezett fejlesztések egyik fontos eleme a kétszintű érettségi vizsgarendszer vizsgakövetelményeinek, értékelési rendszerének és feladatállományának továbbfejlesztése, ezáltal a kétszintű érettségi vizsgarendszer további fejlesztését célzó stratégia megalapozása.
"Nem a hibakeresés a tanfelügyelet célja"
2013. január 30.
A Közoktatási Szakértők Országos Egyesületének tagjai kérdőív  kitöltésével válaszoltak arra, mit tudnak az országos pedagógiai-szakmai értékelésről, más néven tanfelügyeletről. Az ereményekről Dr. Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkárral beszélgettünk.
"Objektív értékelés és következetes végrehajtás kell"
2013. január 30.
A Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete tagjainak véleménye az országos pedagógiai-szakmai értékelésről - más néven tanfelügyeletről - és a tervezett és készülő rendszerről.
Intézményellenőrzés és minőségbiztosítás a holland közoktatási intézményekben
2013. január 29.
A holland tanfelügyelet az intézményekben előforduló lehetséges problémákról minden évben gyűjt információkat, majd ezek alapján határozza meg, melyek azok az intézmények, amelyek előreláthatólag megfelelő minőséget nyújtanak majd a következő tanévben, és melyek azok, amelyeket további vizsgálatoknak kell alávetni.
Hoffmann Rózsa: Az egyik legfontosabb projekt a tanfelügyelet beindítása
2013. január 29.
A megújulóban lévő köznevelési rendszer egyik legfontosabb induló projektjének nevezte a tanfelügyelet szeptember 1-jei beindítását Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár január 21-i sajtótájékoztatóján. A tanfelügyelet célja, hogy biztosítsa a köznevelési rendszer egységesen magas színvonalát és minőségét.
Intézményellenőrzés, minőségbiztosítás a közoktatási intézményekben - a britek így csinálják
2012. december 6.
Most induló sorozatunkban terítékre kerülnek az uniós országok ellenőrzési, értékelési rendszerei. Elsőként az Egyesült Királyság közoktatásában bevett gyakorlatot mutatjuk be.
„Hiánypótló, de lehetnek buktatói” - A Független Pedagógus Fórum tagjainak véleménye a pedagógiai-szakmai ellenőrzésről
2012. december 6.
A pedagógus szakmai szervezet tagjait kérdeztük, mit tudnak a 2011. év CXC. Nemzeti köznevelésről szóló törvényben lefektetett országos pedagógiai-szakmai értékelésről, illetve mi a véleményük a tervezett és készülő rendszerről.
Tanfelügyeleti standardok a tesztelési szakasz küszöbén
2012. december 6.
A standardok kidolgozásának első szakasza októberben zárult, elkészültek a pedagógiai-szakmai ellenőrzés pedagógus-, intézményvezető- és intézményellenőrzésre vonatkozó standardjai. Hamarosan következik a tesztelés, a standardok intézményi kipróbálása.
Start: megkezdődött a pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer kidolgozása
2012. október 15.
A TÁMOP-3.1.8 kiemelt projekt pályázati kiírásában kötelező elemként szerepel az intézményi külső és belső értékelés standardjainak kidolgozása, így a projekt végrehajtójaként az Oktatási Hivatal felel a pedagógiai-szakmai ellenőrzés szakmai részleteinek megalkotásáért.
Tematikus hírlevél az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszeréről
2012. szeptember 21.
Az Oktatási Hivatal októbertől külön hírlevélben is tájékoztat a fejlesztéssel kapcsolatos aktuális kérdésekről, rendezvényekről, képzésekről.
« előző oldal