Az International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) 2026-ban a PIRLS mérés hatodik
ciklusát bonyolítja le. A felmérés nemzetközi szinten összehasonlítható adatokat szolgáltat az általános iskola 4. évfolyamos tanulóinak szövegértési képességeiről.
2025. február 21.
Az Oktatási Hivatal 2025 tavaszán két nemzetközi mérés lebonyolításában vesz részt.
2025. február 3.
A PIRLS-vizsgálat (Progress in International Reading Literacy Study) célja a 9-10 éves tanulók szövegértési képességének felmérése. Segítségével nemcsak az országon belüli szövegértési képesség jellemzői követhetők nyomon, hanem az is, hogy az egyes országok tanulóinak képessége miben tér el egymástól.
2023. május 16.
Az International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) 2023. május 16-án publikálta az ötévente megszervezett PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) mérés 2021-es eredményeit.
2017. december 5.
A PIRLS-vizsgálat anyagai titkosak, a korábbi mérések után néhány feladatot nyilvánossá hoztak, hogy az érdeklődők megismerkedhessenek a mérésben szereplő szöveg- és feladattípusokkal.
2017. december 5.
2012. december 11.
A nemzetközi szövegértési vizsgálatra 2011-ben került sor harmadik alkalommal.
2011. január 6.
Első alkalommal 2011 tavaszán mérték fel 35 ország - köztük Magyarország - negyedik évfolyamos tanulóinak szövegértési képességeit.
2011. január 6.
A második PIRLS-mérésen már 40 ország és öt kanadai tartomány negyedikesei vettek részt. Hazánkban ekkor azt is vizsgálták, mennyire befolyásolja a szövegértési képességeket a tanulók családi háttere és az iskolai környezete.