következő oldal »
NQF-In Projekt
Az elmúlt évtizedben tovább mélyült a szakadék a munkaerőpiac készség igényei és a formális oktatásban, képzésben megszerezhető képesítések, készségek között. Ezt az űrt hivatott betölteni a nem formális úton (állam által nem szabályozott) megszerzett képesítések robbanásszerű elterjedése, főleg az informatika, a sport, a turisztika, a vendéglátás területén.
NQF-In Projekt
Az elmúlt évtizedben tovább mélyült a szakadék a munkaerőpiac készség igényei és a formális oktatásban, képzésben megszerezhető képesítések, készségek között. Ezt az űrt hivatott betölteni a nem formális úton (állam által nem szabályozott) megszerzett képesítések robbanásszerű elterjedése, főleg az informatika, a sport, a turisztika, a vendéglátás területén.
Folytatódik a szakképzés és a felnőttképzés fejlesztése
Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával megvalósuló TÁMOP 2.2.1-12/1 kiemelt projekt célja a szak- és felnőttképzés minőségének és tartalmának fejlesztése keretében színvonalas és az EU elvárásainak megfelelő, az alacsony iskolai végzettségű, a fogyatékossággal élő, valamint a megváltozott munkaképességű személyek igényeit is szem előtt tartó szakképzés és felnőttképzés megteremtése.
Folytatódik a szakképzés és a felnőttképzés fejlesztése
Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával megvalósuló TÁMOP 2.2.1-12/1 kiemelt projekt célja a szak- és felnőttképzés minőségének és tartalmának fejlesztése keretében színvonalas és az EU elvárásainak megfelelő, az alacsony iskolai végzettségű, a fogyatékossággal élő, valamint a megváltozott munkaképességű személyek igényeit is szem előtt tartó szakképzés és felnőttképzés megteremtése.
Jogszabályi háttér
Jogszabályi háttér
Linkgyűjtemény
Európai képességek, kompetenciák, és foglalkozások egységes osztályozási rendszere (ESCO)
A munkaadókat egyre jobban az érdekli, hogy milyen tudással rendelkeznek valójában a munkavállalóik, mint az, hogy milyen formális végzettséggel rendelkeznek. Európai szinten egy szakmapolitikai kezdeményezésen belül indult el a munka világa és az oktatás közötti közös nyelvrendszer kialakítása.
Az Európai Minőségbiztosítási Referencia Keretrendszer (EQAVET)
A szakképzés minőségbiztosítása és az e téren folytatott fokozott európai együttműködés fontos szakmapolitikai prioritás. A 2009-ben elfogadott EQAVET Ajánlás viszonyítási eszközként segíti a tagállamokat abban, hogy közös európai referenciák alapján előmozdítsák és figyelemmel kísérjék (monitoring) szakképzési rendszereik folyamatos javítását, fejlesztését.
Az Európai Minőségbiztosítási Referencia Keretrendszer (EQAVET)
A szakképzés minőségbiztosítása és az e téren folytatott fokozott európai együttműködés fontos szakmapolitikai prioritás. A 2009-ben elfogadott EQAVET Ajánlás viszonyítási eszközként segíti a tagállamokat abban, hogy közös európai referenciák alapján előmozdítsák és figyelemmel kísérjék (monitoring) szakképzési rendszereik folyamatos javítását, fejlesztését.
következő oldal »