« előző oldal
következő oldal »
Tanárok a 21. században
2013. szeptember 5.
Az OEDC 2013-as jelentésének 5. fejezete tágabb keretben mutatja be a kulcsfontosságú policykat annak érdekében, hogy lehetővé váljon az értékelés és elszámoltathatóság koherens megközelítése, melynek a pedagógusminősítés integráns részét kell képeznie.
A tanárképzés minőségfejlesztése Hollandiában
2013. szeptember 5.
Nagy utat járt be a holland oktatáspolitika az elmúlt negyven évben. Az ágazatra szánt kiadások radikális csökkentése tanárhiányhoz vezetett, vagyis nyilvánvalóvá vált, hogy a pénzelvonás nem járható út. A stratégiaváltás egyik eleme volt egy központilag irányított, szakmailag előkészített és kidolgozott továbbképzési rendszer kialakítása.
Dr. Princzinger Péter: „Nem maradhatnak a dolgok mindig változatlanul"
2013. augusztus 30.
A hosszú távú célt nem szabad szem elől veszíteni a folyamatosan változó világban – állítja az Oktatási Hivatal (OH) július 1-jén leköszönt elnöke. Dr. Princzinger Péter elárulta: a TÁMOP-3.1.10 „Helyi oktatásirányítás fejlesztése" című kiemelt uniós projekt a legkedvesebb a szívének, ezért a továbbiakban is szeretne benne közreműködni. A megyei köznevelés-fejlesztési tervekről (MFT) elmondta: közvetlen intézkedési feladat senkire nézve nem származik belőlük, ilyen értelemben a közép- és hosszú távú fejlesztéseket támogató, részben igényeket előrejelző tervdokumentumokról van szó. Folyamatos karbantartásukra azonban nyilvánvalóan szükség lesz, ahogyan ezt a jogszabályok elő is írják.
Dr. Kállai Mária: „Jövőkép és stratégia nélkül nem lehet előrelépni"
2013. augusztus 30.
Az elkészült megyei köznevelés-fejlesztési tervek (MFT) kapcsán lokálisan érintett szakembert is megkérdeztünk. Dr. Kállai Mária, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei kormánymegbízott elmondta: a terveket lehetőségnek, kiindulópontnak tartja arra, hogy általa reális tényekre alapozott reális döntések meghozatalára. Ha a helyzetértékelés jó és ugyanazt értik a fogalmak alatt, akkor a megyei fejlesztési tervek értékes anyaggá válhatnak.
Sági Matild-Varga Júlia: Pedagógusok (rövidített változat)
2013. augusztus 13.
Sági Matild és Varga Júlia cikke összefoglalja a most zajló fejlesztést megelőző, 2006-ban átalakult pedagógusképzést, a bolognai rendszer bevezetését, a képzések minőségét, valamint a pedagógus-továbbképzés hazai gyakorlatának szabályozását, megemlítve az Európai Unió állásfoglalásait.
Pedagógus-továbbképzések a képzők szemszögéből
2013. augusztus 13.
Elkészült a "Pedagógus-továbbképzések a képzők szemszögéből" című esettanulmány rövidített változata. A kutatás során igazolt hipotézisek legnagyobb része napjainkban is aktuális, így a jelenleg - a TÁMOP 3.1.5 kiemelt uniós projekt keretében - zajló átalakítási folyamat előzményeit gyűjti csokorba. A pedagógus-továbbképzéseknek ugyanis fontos szerepük van abban, hogy az oktatáspolitikai törekvéseket a tanárok átültethessék a pedagógiai gyakorlatukba.
Dr. Stéger Csilla: Szabályozási gyakorlatok a pedagógus-továbbképzésben
2013. augusztus 8.
2013. június 2-6. között Bécsben rendezték meg a „Szabályozási gyakorlatok a pedagógus-továbbképzésben: egyensúly biztosítása a kereslet három szintje (pedagógus, iskola, oktatási rendszer) és a kínálat között” elnevezésű eseményt. A rendezvényről az Oktatási Hivatal Felsőoktatási Főosztályának vezetője írt összefoglalót.
Lehetséges (tovább)képzési formák
2013. augusztus 8.
Az elmúlt évtized technikai forradalma és a már évtizedek óta tartó módszertani megújulás időszerűvé tette a pedagógus-továbbképzések megújítását, lehetséges formáinak átgondolását is. Cikkünkben rövid áttekintést adunk a jövőben akkreditálásra kerülő továbbképzések lehetséges formáiról.
Egységes szerkezetben és logikában a feladatellátás
2013. július 30.
„Óriási eredmény, hogy nem húszféle struktúrájú és tartalmú terv készült el, hanem egységes szerkezetben és logikában szerepel a feladatellátás, az óvodától a szakképzésig" - véli a 2013. évi megyei köznevelés-fejlesztési tervekről (MFT) Brassói Sándor, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) Közoktatás-irányítási Főosztályának vezetője.
Megújul a szakszolgálati rendszer
2013. július 29.
2013 szeptemberétől két fontos változás történik a szakszolgálati rendszerben. Egy pedagógiai szakszolgálati intézményben egyesülnek az eddig különböző fenntartatásban és működtetési formában funkcionáló szakértői bizottságok, nevelési tanácsadók, beszédjavító intézetek és egyéb szakszolgálati feladatot ellátó intézmények. Emellett két új elemmel bővül a pedagógiai szakszolgálatok feladatköre.
« előző oldal
következő oldal »