« előző oldal
következő oldal »
Pedagógusminősítési rendszer: miért, mikor és hogyan?
2013. november 25.
Milyen lépései vannak a minősítési folyamatnak? Milyen előnyöket, lehetőségeket hoz a pedagógusoknak? Hogyan és mivel segítik a tanárokat az eligazodásban? Többek között erről beszélt a projekt vezetője az egri Líceum televízióban.
Újabb eredményes konzultáció a Magyar Képesítési Keretrendszer kialakításáról
2013. november 19.
Javában zajlik a Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetésének előkészítése a felsőoktatásban. A munka fontos állomása volt a 2013. november 14-én megrendezett konzultáció, ahol a felsőoktatás döntéshozói, a társadalmi szervezetek vezetői, valamint a gazdaság kiemelt szereplői egyeztették véleményüket a témában.
Újabb eredményes konzultáció a Magyar Képesítési Keretrendszer kialakításáról
2013. november 19.
Javában zajlik a Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetésének előkészítése a felsőoktatásban. A munka fontos állomása volt a 2013. november 14-én megrendezett konzultáció, ahol a felsőoktatás döntéshozói, a társadalmi szervezetek vezetői, valamint a gazdaság kiemelt szereplői egyeztették véleményüket a témában.
A sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
2013. október 22.
A hazai kompetenciamérési rendszert mára a legkorszerűbb mérési rendszerek között tartják számon Európa- és világszerte. A sajátos nevelési igényű tanulók jelenleg nem vesznek részt a mérésben. A TÁMOP-3.1.8 projekt egyik kutatási célja, hogy az SNI tanulók minél nagyobb körét be lehessen vonni a kompetenciamérés rendszerébe.
Mérésmetodikai szempontból vizsgálták az érettségi feladatsorokat
2013. október 21.
Lezárult az érettségi feladatok mérésmetodikai vizsgálatára kiírt kutatás, amelynek keretében öt vizsgatárgy feladatsorait elemezték a szakértők, és a kapott eredmények alapján több javaslatot is tettek az esetleges módosításokra. A tapasztalatok összefoglaló tanulmányok hamarosan olvashatóak lesznek itt, a honlapon.
Startol három kutatás-fejlesztési pályázat megvalósítása
2013. október 21.
Három kutatás-fejlesztési pályázatot írt ki az Oktatási Hivatal a központi mérések és az érettségi vizsgák további fejlesztésének területén. A nyertes pályázók feladata az érettségi vizsgarendszer és az Országos kompetenciamérés bővítési lehetőségeinek és eredményeinek feldolgozása.
TÁMOP 4.1 felülvizsgálat és elemzés
2013. október 7.
A TÁMOP 4.1 projektek keretében megvalósult felsőoktatási fejlesztések eredményessége, hatásossága fontos vizsgálódási terület. Az elemzés legfőbb célja pedig megvizsgálni a támogatásokkal megvalósult fejlesztések eredményességét, a projektek felsőoktatásban betöltött szerepét, hozzáadott értékét.
Validáció és közoktatás
2013. október 4.
A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztésékor korán világossá vált, hogy az egyes szintekhez kapcsolódó tanulási eredmények eléréséhez még a törvényileg szigorúan szabályozott közoktatás esetében is több út vezethet, és nem feltétlenül csak a hagyományos oktatásban való előrehaladás során szerezhetők meg.
A Magyar Képesítési Keretrendszer 1-4 szintjei: a deskriptorok értelmezése
2013. október 4.
A TÁMOP-3.1.8 kiemelt projekt keretében lehetővé vált, hogy a köznevelés is hozzáfogjon a releváns tanulási kimenetek meghatározásához és leírásához. A képesítési keretrendszer kidolgozása ugyanis az oktatási és képzési rendszer egészére fejlesztően hathat.
Regionális napok a pedagógus-továbbképzés szolgálatában
2013. október 2.
A pedagógus továbbképzési rendszer megújítása a módszertani innováció jegyében zajlik.  A fejlesztés célja, hogy az új jogszabályi környezettel összhangban hozzájáruljon a pedagógusok módszertani ismereteinek bővítéséhez.
« előző oldal
következő oldal »