« előző oldal
következő oldal »
Javaslatgyűjtemény a pedagógus-továbbképzés helyi szintű minőségbiztosítási és szakmai ellenőrzési gyakorlatának megújításához
2014. március 28.
A pedagógus-továbbképzés megújításhoz, minőségi garanciáinak újragondolásához elengedhetetlen a célok, elvárások pontos megfogalmazása. A javaslatgyűjtemény kutatási eredmények alapján vázolja fel azokat a lehetséges irányokat, alapelveket, amelyek kijelölhetik az új pedagógus-továbbképzési rendszer kereteit.
Barlai Róbertné a pedagógus-továbbképzésekről
2014. március 28.
A pedagógus-továbbképzéssel kapcsolatos jogszabályváltozásról, a pedagógus-továbbképzések hatékony formáiról kérdeztük Barlai Róbertnét, aki 1997 óta a Pedagógus-továbbképzési Akkreditációs Testület (a továbbiakban: PAT) tagja, matematika-fizika szakos középiskolai tanárként 32 évet dolgozott a közoktatásban, ebből 20 évig egy általános iskola igazgatója volt.
Stratégiai irányok meghatározása, javaslat a tudománypolitikai stratégiára
2014. február 10.
Az elkészült kutatás és kapcsolódó zárójelentés olyan szakmai témákat érint, amelyek alapjaiban meghatározzák a hazai felsőoktatási K+F+I (kutatás-fejlesztés és innováció) szektorról való közös gondolkodást, erőteljesen befolyásolhatják a vonatkozó szakpolitikai tervezéseket és mindezek révén hatással lehetnek a kapcsolódó fejlesztéspolitikai célokra, eszközökre.
Oktatásfejlesztés és szakértői háttér
2014. január 23.
Halász Gábor a hazai pedagógiatudomány egyik meghatározó személyisége, aki régóta foglalkozik a közoktatási rendszerek jellemzőinek vizsgálatával, a magyar viszonyok bemutatásával és azok nemzetközi viszonylatba helyezésével. Őt kérdeztük a hazai oktatási mérések adatairól.
Tájékoztató a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési szakértői képzésekről
2014. január 10.
A pedagógusok minősítésében, illetve a tanfelügyeleti ellenőrzések lebonyolításában szakértőként azok vehetnek részt, akik az Oktatási Hivatal által kifejlesztett továbbképzések sikeres elvégzését követően jelentkeznek, majd felkerülnek az Országos szakértői névjegyzék pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakterületére.
Tájékoztató a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési szakértői képzésekről
2014. január 10.
A pedagógusok minősítésében, illetve a tanfelügyeleti ellenőrzések lebonyolításában szakértőként azok vehetnek részt, akik az Oktatási Hivatal által kifejlesztett továbbképzések sikeres elvégzését követően jelentkeznek, majd felkerülnek az Országos szakértői névjegyzék pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakterületére.
A pedagógus-továbbképzési programok akkreditációjáról
2013. december 8.
Az akkreditáció annak garantálását jelenti, hogy az intézmény, program megfelelő minőségű és a különféle előírásoknak, akkreditációs szempontoknak megfelelő képzést nyújt.
Bikics Gabriella: Tanártovábbképzés Németországban
2013. december 8.
Németországban a tanári életpálya szerves része a továbbképzéseken való részvétel. A megfelelő továbbképzések elvégzése a feltétele a magasabb fizetési kategóriába való lépésnek, fel is gyorsíthatja azt, lehetőséget és jogot jelent „magasabb" pedagógiai funkciók betöltésére.
Major Éva: A tanárok folyamatos szakmai fejlődése, továbbképzése Hollandiában
2013. december 4.
A holland kormány a tanári szakma vonzóbbá tétele és minőségének növelése érdekében, továbbá a pedagógushiány kezelésére „A tanárok számítanak" címmel állított össze egy intézkedéscsomagot 2008-ban. Három pilléren nyugszik: a tanári hivatás erősítésén, az iskolák szakmaiságának növelésén és a jobb jutalmazáson, valamint kiemelt szerepet kap a formailag és tartalmilag is változatos, gazdag szakmai továbbképzés.
Gyakori kérdések a pedagógus-továbbképzési rendszer változásairól
2013. december 4.
Milyen ismereteket lehet szerezni a szakvizsgára való felkészítés során, és hol lehet szakvizsgát tenni? Kötelező-e részt venni továbbképzésen? A pedagógus-továbbképzési rendszer változásaival kapcsolatos legfontosabb kérdések gyűjteménye.
« előző oldal
következő oldal »